London via Lund..?



Har funderat på riktigt om att flytta från Borlänge efter jul. Om jag kan komma på vart bara. Hade de gått hade jag flyttat till London men deras ekonomi och arbetsmarknaden där just nu är inte den bästa. Plus att jag vill nog hålla mig till Sveriges gränser ett litet tag till.

 

Har funderat på Lund i ett par dagar nu, pratat med mamma om det och hon tycker det verkar som en hyffsad idé. Jag reser ju så mycket jag bara kan och så sett så är ju Lund ett perfekt ställe.

När man ändå talar om resor så håller jag på att leta efter en lucka då jag skulle kunna ta mig till London. Behöver verkligen en semester att lugna ner mig med, har varit ett långt och tufft år känner jag. 
Många skulle nog ta sig en solsemester för att ta de lugnt men jag känner att London passar mig bättre, jag trivs verkligen där. Där blandas du in i mängden, men utan att känna dig ensam. Det jag menar är att inget chockar London-bor. Du kan ha på dig en ballerina kjol med rullskridskor och hockeytröja med tillhörande hjälm utan att någon skulle så mycket som höja ett ögonbryn.

 

Jag längtar efter att gå efter Camdens gator och sippa på en Peppermint Chocolate om vädret är dåligt, sitta i Hyde Park och läsa en bok eller shoppa i Soho, gå och titta på djuren och den fantastiska maten på Harrods eller kika i diverse museum.

Sen tänker jag absolut fylla på min redan fulla garderob med billiga kläder från Primark!

 

Vi får hoppas min moster har tid och plats för mig för annars blir det nog tyvärr ingen resa, så man får hålla tummarna. Tänkte att jag kanske skulle försöka se om jag kan resa ner till Lund, kika runt på staden så jag får en kännsla för den så jag har nått att tänka på innan jag bestämmer mig, sedan därifrån resa vidare till London.

 

Camden Town, favoritstället.

1.                           2.                        3.
1. Centrala London, natt.
2. Picadilly Circus, älskar att bara sitta här.
3. London siluette, natt.


Nej, nu har jag nog babblat av mig. Har under tiden hunnit med att få i mig hela tre morötter och ett stort glas vitt vin, så det är nog dags att lägga ner den virituella pennan...



Skriv ditt namn här


Din e-post (visas endast för mig)


Din URL/Blogg


Skriv din kommentar här

        Glöm inte mig!