Lund med lillasyster Elin



Har du någonsin titta ut genom fönstret och blivit så frustrerad att det bokstavligen gnager i dig? Du känner hur ilskan byggs upp och du börjar känna aningar av illamående. Pulsen går upp och du känner hatet i dig när du ser ut över samma gammla asfalt, samma gammla träd, samma hus, samma affärer, samma gungor, stängsel, parkeringsplatser - samma samma samma!

De gör då jag, för jag är förbannat trött på den här stan! Jag är trött på mentaliteten, byggnaderna, vägarna - ALLT!

 

Så därför har jag beslutat att jag ska söka högskola till nästa höst, vart fan som helst. Just nu har jag Lund i tankarna så jag och min lillasyster (som är nästan lika trött som mig på "samma samma") har beslutat att resa till Lund, sedan vidare till Göteborg i två dagar för nöjen.

 

Datum är satt och priser kollade så imorgon bokar vi allt! Vi åker denna månad den 29 Juli på kvällen, sover över natten och när vi vaknar den 30:e tar vi oss en tur på stan i Lund samt kikar på Universitetet. Därefter åker vi samma kväll till Göteborg, sover över natten och den 31:a tar vi oss en tripp till Liseberg! Jag har inte varit där sen jag var ca 12år med pappas familj. Härligt! Jag som ÄLSKAR karuseller!Sen tar vi oss en natt till där, strosar runt på stan den 1:a Augusti innan vi tar tåget hem igen på kvällen.

Jag ser verkligen fram emot en resa! Sen ska de bli kul och göra nått med lillasyster, vi umgås så sällan.

 

Har förövrigt börjat fundera på att följa med min kompis till Nya Zeeland och bo där i ett halvår. Jag tänker liksom, varför inte? Jag har inget här hemma som håller fast mig. Plus att det skulle nog vara en otrolig upplevelse! Men det är inget som är spikat, jag måste ha pengar först, men pengarna som krävs är värt det i alla fall!

Ser inte helt fel ut va?

 

 

På ett helt annat ämne, en tanke som slog mig;

Jag tycker det är lite fint att både jag och min lillasyster heter Elin. Elin och Elin. Fast hon har det i och för sig som tilltalsnamn medans jag har det som mellannamn. Men de var ett tag där det var nära att Emelie hamnade på andraplats. Tänk va krångligt de hade blitt sen när mamma träffa Conny, undra hur vi hade löst det..?




Skriv ditt namn här


Din e-post (visas endast för mig)


Din URL/Blogg


Skriv din kommentar här

        Glöm inte mig!