London




London var helt underbart! Önskar jag hade haft med mig en kamera men jag ville inte släpa på systemkameran och min lilla digitalkamera är inge vidare plus att jag inte kunde hitta den så jag får slänga upp kort osv. senare när jag fått dem Olivia tog.

Vi shoppade en massa på billiga Primark efter Oxfordstreet och kollade in på vackra lyxiga Harrods som hade julstämmingen på topp! De var som taget ur en saga när vi gick igenom leksamsavdelningen, små barn som sprang runt med diverse leksaker, fusksnö och personal som demonstrerade de senaste leksakerna, fusksnö och julsånger, de enda som fattades var en tomte så hade jag varit i ett riktigt sagoland!
Vi var även över till Camden Town som är mitt favoritställe i London och även där var de julstämmning! Ljusbelysningar hängde över gatorna från hustaken och Starbucks var proppfullt med folk som åt "Yule chokolate log", drack "Peppermint mocca lattes" och varm choklad med hasselnötssmak (vilket båda var gudomligt goda!).
Vi var även iväg till St.Pauls kyrka, tyvärr kom vi inte in mer än en liten bit då man behövde betala vilket vi båda kände att vi int ehade nån större lust med då priserna var rätt höga.

På slutet av varje dag var vi så tokigt trötta och törstiga så var helt borta i huvudet så varje dag avslutades med ett jäng Snapples vilket var sjuuuukt goda! De är nått ni verkligen måste köpa när ni är i London, bortsett från Skittles då såklart! Vilket jag natuligtvis glömde köpa med mig! Gissa om jag var sur när jag upptäckte de! I alla fall, i slutet av dagen bara skrattade vi och fjantade runt, vi hamnade faktiskt på govlet i trosavdelningen på Primark en gång, sniffandes på trosorna och fnittrade som galningar åt något jag knappt kommer ihåg längre! Men underbart hade vi det ändå!
Jag måste skämmas lite och berätta att jag däremot köpte en annan sak när jag var i London...Jag köpte hela Twilight utgåvan i pocket. Jag köpte den delvis för att utgåvan råkade vara grymt snygg utanpå, hahaha! Och även (tyvärr) för att jag faktiskt gillar böckerna en aning... Dom är så överdrivna men ändå fänglande och extremt lättläst när man vill skingra tankarna.

Jag köpte en hel del till och kommer göra en youtube film om min resa som kommer vara på engelska eftersom att den är till youtube men jag kastar nog upp den även här så får ni se allt coolt jag köpt, för en del saker är faktiskt riktigt häftiga!

Men semester i London i fyra dar tar ut sin rätt på kroppen, efter två värkte allt från midjan ner och dag tre gick Olivia som Quasimodo och jag som om jag vore gravid i 9månaden med mina koben!
Men all smärta var de värt för vi hade en underbar tid i London och jag kan inte vänta tills nästa gång jag åker dit!
Det var egentligen meingen att vi skulle ha bott hos min moster i två nätter och vandrarhem två nätter men Peckham där vi skulle bo på vandrarhem visade sig tydligen vara ett osäkert område så vi skippade den idén och stannade kvar hos min moster som bor i Hackney, centralt och bra om du frågar mig!

Vi får se om jag skriver nått med om London men nu är jag för trött för att skriva något mer ingående om vårt besök där.

Underbart var de i alla fall!

Kommentar ifrån Anonym

En uppdatering :O Heeeeeeelt otroligt...

 2010-12-13  - 20:18:35    URL/Blogg: http://misspurple.se



Skriv ditt namn här


Din e-post (visas endast för mig)


Din URL/Blogg


Skriv din kommentar här

        Glöm inte mig!